اعتصاب در سایت های پترو پالایش!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، بیش از ١٠٠٠ کارگر در سایت های ١ و ٢ و ٣ پترو پالایش به دلیل رعایت نشدن قوانین کمپین ٢٠/١٠ و دستور سندیکای کارگری مبنی بر افزایش حداقلی ٣٥ درصدی دستمزدها دست به اعتصاب زده و اول خرداد از سایت خارج شده اند. همه کارگران از جمله داربست بندها، کیوسی، اداری، ستادی نیز به آنان پیوستند. ٥٥٠ کارگر بلوچ متحد شده به خانه رفتد. ٢٠٠ نفر در سایت ٣ که نه سنوات گرفته بودند و نه عیدی کارگاه را ترک کردند. ٢٠٠ نفر از شرکت اکسیر که پایپینگ کار بوده اند دست به اعتصاب زده و به خانه رفتند. ره گستر نفت دستمزد اسفند کارگرانش را نداده است. نفرات شرکت بد حساب کیسون نیز کارگاه را ترک کرده اند. داربست بندهای شرکت گیلان میکا سه ماه یکبار حقوق می گرفتند و ٢٤/٦ بودند. ٣٠٠ کارگر پیمانکاری کیان سازه که حقوق فروردین کارگرانش را نداده است نیز ترک کارگاه کرده اند. شرکت آلای مهستان به سرپرستی بهرام کیانپور کارگران را به مرخصی اجباری فرستاده و به جایشان نیرو استخدام می کند برای اینکه دستمزد کمتری بدهد.

در پتروپالایش با اینکه حقوق ها را سر وقت پرداخت می کردند اما دستمزدها پایین، عیدی و سنوات به کارگر نمی دهند، روز کار ٢٢ روز و ٢٤ روز است، ایمنی افتضاح بطوری که هر سال در این شرکت چندین کارگر فوت می کنند و با ماست مالی کردن موضوعات ایمنی ٨٠ درصد کارگر را مقصر کرده و پول ناچیزی به خانواده کارگران قربانی می دهند. از سوی دیگر در زمان پرداخت دستمزد کارگران که دو مرحله ای است در مرحله اول ٣ میلیون به کارت کارگر ریخته از او دست خط می گیرند که این سه میلیون بابت سنوات و عیدی است.

از همه کارگران می خواهیم برای کار به پتروپالایش نروند و شرکت های پیمانکاری این مجموعه را تحریم کارگری کنند تا هم وضعیت دستمزدها درست شود و هم ٢٠/١٠ را رعایت کنند و هم پیمانکاران دغلباز بدون کارگر مانده از پروژه ها بیرون انداخته شوند.