کمپین افزایش حقوق و حذف شرکت های پیمانکاری!

به اطلاع همه کارگران پروژه ای و کارگرانی که تحت شرایط پیمانکاری کار می کنند، می رسانیم که کمپین حذف شرکت های برده داری نوین (پیمانکاران نیروی انسانی) و همچنین افزایش حقوق در سال ١٤٠٣ به زودی آغاز خواهد شد.

طبق ماده ١٧ قانون خدمات مدیریت کشوری، حوزه فعالیت پیمانکاران در بخش های خدماتی چون آشپزخانه ها و سرویس های حمل و نقل و در یک کلام در حوزه خدماتی بوده و تسری آن به کارهای تخصصی چون صنعت به ویژه در بخش های فوق تخصصی چون نفت غیرقانونی است. لذا خواستار حذف پیمانکاران در همه عرصه ها هستیم و این موضوع را به شرکت نفت و مجلس اعلام خواهیم کرد و از همه کارگران می خواهیم این موضوع را به همه کارگران پروژه ای و پیمانی و قرارداد معین و حجمی و سایر قراردادها اطلاع دهند. از نظر ما همه کارگرانی که در شرکت نفت کار می کنند چه مستقیم و چه غیر مستقیم می بایست از شرایط کاری ١٤ روز کار و ١٤ روز مرخصی برخوردار و همه مزایای کارگران شرکت نفتی را برخوردار باشند.

در خصوص افزایش دستمزد سال ١٤٠٣ طبق لیست منتشره سال گذشته کمپین ٢٠/١٠ ، افزایش حقوق به نسبت ٣٥ درصد اعلامی وزارت کار حداقل باید به دستمزد های لیست کمپین افزوده شود در غیر این صورت به همه کارفرمایان ٢ ماه مهلت داده می شود این افزایش حداقلی را در قراردادها اعمال و به نسبت حقوق دریافتی کارگران از آغاز سال اجرایی و اعلام کرده و در لیست بیمه تنظیمی به تامین اجتماعی اعمال کنند، در غیر این صورت کمپین ٢٠/١٠ را اجرایی خواهیم کرد.

دوستان کارگر باید هوشیاری خود را حفظ کرده و به هر بی سر و پایی اعتماد نکرده و کمپین های جعلی را شناسایی و به سندیکای کارگری اطلاع دهند تا این افراد مشکوک را از حوزه کاری صنعت نفت بیرون بیندازیم و کارگران را از سرگردانی توسط سودجویان نجات دهیم.

گروه پایپینگ و اکیپ پروژه ای ها، مجری کمپین از سال ١٣٩٩