یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ٣٠ اردیبهشت ١٤٠٣ بازنشستگان در شهرهای اهواز، اصفهان، ساری تهران، شوش، کرمانشاه برای بهبود وضعیت معیشتی و درمانی خود تجمعات اعتراضی هفتگی خود را برگزار کردند.

بیش از ٥٠٠ بازنشسته فولاد در شهرهای اهواز، اصفهان، تهران و ساری خواستار اجرای بند یک صورتجلسه ١٥ مهر ماه هیات اجرای طرح تکمیلی همسان سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین نامه فولاد و اجرای آیین نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن شدند.

بیش از ٨٦ بازنشسته شوش با تجمع در مقابل استانداری خواستار استعفای هیات مدیره کانون عالی شدند. این بازنشستگان شعار می دادد:«روسری رو رها کن/ فکری به حال ما کن-یخچال بازنشسته/ خالی تر از گذشته-سفره بی نان ما/ چه می خواید از جان ما-یا اختلاس فوتبال/ یا اختلاس چایی/ ما هم داریم خدایی-زیر بار تورم/ شکسته پشت مردم» در اهواز بیش از ١٠٠ بازنشسته راهپیمایی و تجمع دادخواهانه خود را برای معیشتی، سلامتی، اجتماعی پایمال شده خود با شعار:«فقر و فساد همین جاست/ آقازاده حرومزاده کاناداس» برگزار کردند. در کرمانشاه متحد بیش از ١٥٠ نفر بازنشسته مخابرات، فرهنگی و تامین اجتماعی با شعار:«دولت ورشکسته/ برای بازنشسته/ شمشیر و از رو بسته-حاصل کار دولت/ غارت پول ملت» اجرا کردند. در تهران بیش از ٦٠ بازنشسته در مقابل سازمان تامین اجتماعی با حضور لباس شخصی ها و نیروی انتظامی گرد آمده و شعارهای صنفی دادند.

بیش از ١٠٠٠ بازنشسته فرهنگی در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران در خصوص مستمری های حقیرانه خود و عدم اجرای متناسب سازی نود درصدی و رتبه بندی خواستار صدور احکام جدید با رعایت قانون و عدالت شدند.

تفرقه در میان بازنشستگان تامین اجتماعی با گروه بندی حداقل بگیر و سایر سطوح باعث شده است تعداد تجمعات در شهرها کاهش یابد.

0 views
0 views