التهاب در پتروشیمی صدف!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با اعتصاب دو روز پیش رانندگان کامیون و اتوبوس، بسیاری از کارگران به دلیل نبود خودرو به محل کار خود در عسلویه، بزباز، شیرینو نرسیدند و تمام تلاش پیمانکاران برای تهیه مینی بوس به نتیجه مطلوب نرسید.

از سوی دیگر پیمانکاران شرکت جهانپارس در پتروشیمی صدف با تهدید کارگران مبنی بر افزایش 35 درصدی حقوق ها روبرو هستند که شوربختانه مدیریت شرکت جهانپارس با مقاومت در برابر این خواسته قانونی کارگران، به پیمانکاران تاکید کرده است 35 درصد افزایش را نپذیرند. این در حالی است که کارگران پیمانکاری پایدار که همیشه پیشگام در پذیرش قوانین کمپین ها بوده است به کارگران پیغام داده بود که افزایش 22 درصدی و پشت کارت 3 روزه را بپذیرند که با اعتصاب کارگران 35 درصد افزایش را پذیرفت و کارگران به پیروزی دست یافتند. همچنین پیمانکار زندیان مجری پایپینگ نیز 35 درصد افزایش را پذیرفته و کارگران به حق خود دست یافتند. پیمانکاری جهان رادین فقط 23 درصد افزایش دستمزد را اجرایی کرده، شرکت رستاک مجری ابزاردقیق 22 درصد و با 23 روز کار و 7 روز مرخصی را به کارگران می خواهد تحمیل کند.

در شرکت جهانپارس پیمانکاران تلاش دارند دستاوردهای کمپین 20/10 را بی اثر کرده و حقوق ها را پایین نگه دارند. برای مثال دستمزد مونتاژکار 23 تا 27 میلیون و کمکی ها 11 تا 12 میلیون و کارگران حراست 15 میلیون حقوق می گیرند. به جز این مسایل در زمان استخدام نیرو، کارگران حداقل دو روز باید در بیرون پتروشیمی در بیابان بدون دسترسی به آب و غذا و دستشویی سر کنند تا استعلام مدارک شان تایید شود.

پیام سندیکای کارگری به کارگران پتروشیمی صدف و همه کارگران در پروژه های مختلف این است که به کمتر از 35 درصد افزایش دستمزدها قرارداد نبندند و به هیچوجه اجازه ندهند 20/10 به 22/8 تبدیل شود.