سه شنبه های همبستگی!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز در نقاطی از کشور به مناسبت 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر تجمعاتی برگزار شد.

در اهواز بازنشستگان تامین اجتماعی و آموزگاران تجمع اعتراضی داشتند که به دستگیری خانم مریم زلکی و همسر آموزگارشان آقای نوچیان و محمد زمان کامروا بازنشسته تامین اجتماعی، منجر گردید. در شوش کارگران کاغذسازی پارس مقابل فرمانداری شوش مورد تهدید مسوولین کارخانه قرار گرفتند. در سنندج زنان پیشرو با حضور در میان کارگران ساختمانی روز کارگر را تبریک گفته با پخش شیرینی، گل، کارت تبریک و غذا این روز را به همراه این کارگران جشن گرفتند. بیش از 400 بانشسته تامین اجتماعی از شهرهای ساری، بابل، قائمشهر در مقابل اداره تامین اجتماعی تجمع اعتراضی برگزار کردند که متاسفانه تعدادی از بازنشستگان دستگیر شدند. در تهران بازنشستگان متحد و مستقل تامین اجتماعی با وجود انبوه پلیس و لباس شخصی ها و زنان پلیس که از ورود آنان به محوطه مقابل مجلس جلوگیری کردند در پارک مقابل برنامه و بودجه این روز را گرامی داشتند.

کارگران ارکان ثالث که قرار بود امروز در مقابل مجمع تشخیص مصلحت تجمع اعتراضی داشته باشند را لغو و به فردا موکول کردند.

کارگران، بازنشستگان و سایر بازنشستگان صندوق های بازنشستگی در موضوع افزایش دستمزدها و مستمری ها اعتراضات بی پایانی را تدارک دیده اند که امروز یکی از آنان برگزار شد.

در کارگاههای عسلویه، کارگران این روز را به یکدیگر تبریک گفته خود را برای یک حرکت اعتراضی آماده می کنند مگر اینکه کارفرمایان به مقررات کمپین 20/10 تمکین کنند.