به تفرقه اجازه ظهور ندهیم!

طبق اطلاعات رسیده به سندیکا، در ایام نوروز بخشی از جوشکاران هفشجانی بدون اطلاع سایر جوشکاران اقدام به برگزاری نشستی نموده و برای دستمزد سال ١٤٠٣ جوشکاران سرازیر افزایش قیمتی را تعیین نموده اند. نشست های این چنینی و هم اندیشی برای بهبود دستمزدها نه تنها مذموم نیست بلکه بسیار عالیست اما نه فقط برای یک رشته و جدا کردن جوشکاران از سایر شغل ها. کاش حداقل در این مورد از برادران ایذه ای خود که در امر کمپین تجربه دارند دعوت به این جلسه هم اندیشی می کردند.

کمپین های اول و دوم اگر موفق شد فقط به این خاطر بود که همه شغل ها با هم متحد شده برای افزایش دستمزدها هم لیست بیرون دادند و هم برای تک تک شغل ها خواستار افزایش دستمزدها شدند. و پس از موفقیت و افزایش حقوق همه رشته های شغلی با هم به پروژه بازگشتند چه کمکی، چه جوشکار، چه فیتر و داربست بند و چه رنگ و عایق و… جوشکاری که دستمزد خوب می گیرد می تواند چشم بر گرسنگی خانواده کمکی خود بربندد؟

اگر می خواهیم باز هم موفق باشیم باید این اتحاد را حفظ و خرد جمعی را تقویت کرد. امسال هم باید برای همه شغل ها افزایش دستمزد اتفاق بیفتد. اگر سال قبل کمپین به موفقیت کامل نرسید فقط به دلیل دسته بندی های شکل گرفته بود.

اتحاد را تقویت و تفرقه را از خود دور کنیم.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

گروه پایپینگ و اکیپ پروژه ای ها

١٦ فروردین ١٤٠٣