٨ مارس، روز جهانی زن شادباش!

هر ساله همه آزادیخواهان به همراه زنان جهان ٨ مارس، روز جهانی زن را گرامی داشته و این روز را به روز مطالبه گری و افشای جنایات سیستم سرمایه داری در حق زنان جهان می کنند. ٨ مارس ١٨٥٧ (١٧ دیماه ١٢٣٥) روزی است که زنان کارگر بافنده در نیویورک برای بهبود وضعیت کاری و معیشتی خود دست به اعتصاب زده و به شکلی خونین سرکوب شدند.

زنان از ابتدای خلقت همیشه مورد ظلم و نابرابری قرار گرفته اند و سیستم سرمایه داری با کالایی کردن زنان هویت زنانگی آنان را نیز می خواهد از بین ببرد. در میهن بلازده ما هیچ حکومتی رفتاری مناسب با زنان نداشته و با برپایی اقتدار مردسالاری فقط برای تثبیت نابرابری های اجتماعی کوشیده است. محروم کردن نیمی از جمعیت جامعه از فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتا نظامی فقط برای گسست همبستگی علیه نابرابری هاست.

در یکسال اخیر زنان جامعه ما برای طرد این شیوه های غیرانسانی سرمایه داری، که حتا مردان جامعه را نیز از حقوق اجتماعی خود محروم می بیند، قدم های استواری برداشته و با تقدیم مهسا امینی و نیکا شاکرمی، در کنار خدانورلجه ای ها و محمد مهدی کرمی ها جنبش اجتماعی و آزادیخواهی را به مرحله بالاتری سوق داد. جنبش «زن زندگی آزادی» با دادن بیش از ٦٠٠ از جان گذشته دختر و پسر در راه آزادی که همچنان نیز ادامه دارد، سیستم سرمایه داری نئولیبرال کشور را با چالشی بزرگ روبرو ساخته است. جنبش آزادیخواهی با حرکت مدنی عدم شرکت در انتخابات ١١ اسفند ١٤٠٢ از خیزش فرزندان خود حمایتی قاطع نمود.

نمی توان زن بود و بیکاری پدر، برادر، همسر را ندید؟ نمی توان دختر بود و در مقابل نابرابری های اجتماعی در دانشگاه، محل کار، و حتا زندان ها سکوت کرد؟ نمی توان مادر بود و هدر رفتن عمر فرزندان را و شتک خون جوانان را ندید؟

سیستم سرمایه داری نئولیبرال اقتصاد ما را تک محصولی و وابسته به سرمایه داری جهانی می خواهد. صنعت، کشاورزی، دامداری و باغداری را نابود می خواهد تا دختران و پسران زحمتکش ما برده هایی ستمکش و خاموش باشند. سرمایه داری همه چیز را کالا و پول می بیند. زنان و دختران ما باید چه در دخمه هایی به نام کارگاهها، چه در کارخانه ها و صنایعی چون سینما برای ثروتمندان پول ساز باشند و بدن آنان بازیچه ای برای پول پرستی باشد. برای بر هم زدن این سیستم غیرانسانی باید متحد بود و این نظم ظالمانه را برهم زد.

٨ مارس به مادران، همسران، خواهران، دختران زندانیان و جانباختگان شادباش. به زنان خانه دار، کارگر، کشاورز، پرستار، وکیل، دانشجو، گل فروش، کارتن خواب، کارگران جنسی، پزشکان، مهندسین، آموزگاران شادباش. این روز به زنان مبارز در بندمان نیز گوارا.

دست در دست هم دهیم به مهر

میهن خویش را کنیم آباد

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی

بازنشستگان فلزکارمکانیک

بازنشستگان صنعت چاپ

بازنشستگان شهاب خودرو

بازنشستگان مستقل گیلان

بازنشستگان مستقل رامهرمز

بازنشستگان مستقل بابل

بازنشستگان مستقل قزوین

١٧ اسفند ١٤٠٢