کارفرمای ضد قانون!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، شرکت نصیر ماشین گلپایگان تولید کننده میل لنگ و شاتون خودرو به مدیر عاملی مهندس پوررکنی واقع در شهر صنعتی گلپایگان، نه تنها قانون کار را رعایت نمی کند بلکه در مسیر حق خواهی کارگران سنگ اندازی هم می نماید. این کارفرما که پول خوبی بابت تولید میل لنگ و شاتون از کارخانه های سایپا و ایران خودرو می گیرد برای کمترین رعایت ایمنی محیط کار کارگران جان به عزراییل نمی دهد.

در کارخانه نصیر ماشین ٢٠٠ کارگر در قسمت های تراشکاری و ماشین کاری در ٣ سالن تولیدی کار می کنند. کارفرما به هر کارگر در هفته ٤ عدد ماسک به جای روزانه یک عدد ماسک می دهد. دستکش به اندازه کافی به هر کارگر نمی دهد و کارگران اکثرن با دستکش های پاره کار کرده و دست هایشان زخمی است. در هوای آلوده سالن ها شیر به کارگران داده نمی شود. کفش کار به جای سالی 2 عدد، یک عدد داده می شود. از 3 سالن تولید فقط یک سالن دارای فن است که آن هم کار نمی کند. هوای محیط به قدری آلوده است که اگر یک صفحه سفید کاغذ را در هر سالنی گذاشته شود بعد از چند ساعت سیاه خواهد شد. بخار آب صابون دستگاههای تراشکاری آن چنان بی کیفیت است که باعث خارش پوست بدن (بیماری اگزما) در کارگران گردیده است. حق شیفت کارگران به جای ٢٣ درصد فقط ١٥ درصد برایشان محاسبه میشود.

کارگران با سابقه این کارخانه خواستار برقراری سختی کار هستند که کارفرما قبول نمی کند.

کار سخت و جانفرسا و دستمزدهای حقیرانه کارگران را بعد از ٢٠!سال کار، چنان فرسوده می کند که منجر به نقص عضو و انواع بیماری های پوستی و چشمی و جسمی تحویل خانواده و جامعه می دهد و کسی بعد از بازنشستگی عمری نخواهد کرد.