ما تسلیم سیاست های ضد کارگری نخواهیم شد!

 طبقه کارگر ایران روزهای مشقت باری را از سر می گذراند و فشار مضاعف سیاست های  تحمیلی از سوی سرمایه داری خارجی، کارفرمایان داخلی، و نهادهای امنیتی او را محاصره کرده اند.

نهادهای امنیتی با لجبازی، رضا شهابی را به زندان کشیده، شرایطی فراهم می کنند که او دست به اعتصاب غذا بزند و بعد از اتمام اعتصاب غذا، با ندادن امکانات پزشکی جسم نحیف او را به سمت سکته پیش بردند.

شرکت هفت تپه را به کسانی فروخته اند که از پس بیمه و حقوق کارگران بر نمی آیند. کارگران به جان رسیده را وادار به اعتصاب می کنند و پس از برخوردهای سرکوب گرایانه ، قول های بی پشتوانه می دهند.

شرکت های پیمانکاری در پروژه های نفتی که از سوی مافیای مالی پشتیبانی می شوند، لیست بیمه کارگران را به تامین اجتماعی رد نمی کنند، تا کارگران تا آخر عمر مجبور به کار باشند. حقوق کارگران را بیش از شش ماه نپرداخته و فعالین این کارگران را در لیست سیاه قرار داده و اخراج می کنند. تا بیکاری حربه ای باشد برای پایین آوردن دستمزدها و کاهش خدمات رفاهی و ایمنی در پروژه های نفتی تا کارگران برده وار کار کنند و اعتراضی نباشد.

تحمیل سیاست های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به ایران برای حذف دستاوردهایی چون بیمه، بازنشستگی، دستمزدهای مناسب، خصوصی سازی و محدود کردن فعالیت سندیکاهای کارگری با دستگیر و زندانی کردن کوشندگانش، همگی بنیان هایی است که منجر به سکته رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، اعتصاب در نیشکر هفت تپه و بی حقوقی کارگران پروژه ای شده است.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران ضمن هشدار در مورد جان رضا شهابی آزادی بی قید و شرط او را خواستار است.

سیاست های غلط اقتصادی دولت ها بزرگترین بنگاه تولیدی نیشکر را در خاورمیانه نابود و کارگران نیشکر هفت تپه را به جای تولید، سرگردان فرمانداری و خیابان ها کرده است. ما ضمن حمایت بی دریغ از کارگران و سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه اعلام می کنیم از هیچگونه کمکی به خواهران و برادران خود دریغ نخواهیم کرد.

مافیای مالی بداند که با گرسنگی دادن به کارگران پروژه ای نمی تواند برادران ما را به برده هایی رام تبدیل کند. سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران تمام امکانات خود را برای پشتیبانی از این کارگران و خانواده هایشان بکار خواهد انداخت.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

٢٥ آذر ١٣٩٦