ازهفت تپه چه خبر؟

کارگران هفت تپه سه ماهه است که حقوق نگرفته اند و منتظر اقدام مسئولین هستند.

چرا کارگران این کارخانه به عمد فراموش شده اند؟ پس از واگذاری شرکت در بهمن ماه ۹۴ به بخش خصوصی، که هنوز نحوی واگذاری ان نامعلوم است و اینکه آیا واقعا این افراد خریداران واقعی هستند یا افراد و نهادهایی دیگری پشت این واگذاری هستند، هنوز برای کارگران این کارخانه روشن نیست.

 بیش از یک سال و اندی از روزهای عذاب اور میگذرد. در این مدت پرداخت حقوق کارگران فقط با تجمع واعتراض پرداخت شده است. پس از بستن جاده بین المللی اندیمشک اهواز توسط کارگران، بجای بررسی ریشه ای این اقدام و برخورد با کارفرمایی که عامل تحریک به این واکنش اعتراضی بوده و پیشگیری از عدم پرداخت مطالبات قانونی کارگران؛ مقامات محلی واستانی و قضایی به مدافع کارفرما تبدیل شده و برای ۷۳ نفر کارگر زحمتکش این شرکت پرونده قضایی تشکیل دادند. کارگران را متهم به اخلال نموده وهیچ برخوردی با کارفرما صورت نگرفت. چرا پس از گذشت سه ماهه ( تیر.مرداد.شهریور) هنوز حقوق و چندین مزایای قانونی کارگران پرداخت نشده است. کارگران طی نامه ای به اداره کار، فرمانداری، اطلاعات و نماینده شهر مشکلات خود را اعلام کردند ولی تاکنون هیچ گونه ترتیب اثری داده نشده است.

کارفرما وقتی کارگران را تنها و بی یاور یافته، پنبه درگوش کرده واقدام به مقابله با خواسته های قانونی کارگران انهم با بی قانونی و فراقانونی کرده و به قانون کاراعتقاد نداشته و ان را زیر پا می گذارد.و اداره کار شهرستان هم نظارگر است. کارفرمای این شرکت به مانند کارفرمای چسب هل، اذراب وهپکو اراک به نماد قانون گریزی تبدیل شده اند. تفاوت اساسی که بین این شرکت با شرکتهای مذکور است این است که مسئولین انها مثل استان خوزستان بی تفاوت نبودند و حتی پای وزیر کار را به میان اوردند. چرا کارگران نیشکرهفت تپه صدایشان به جایی نمیرسد و سرنوشت هزاران کارگر این شرکت برای مسوولین اهمیتی ندارد!!!! ایا نشانه زدوبند در سطح بالای مسئولین است که پشت موضوع این واگذاری پنهان شده اند؟ البته این روزها شاهد اخبار بگیر و ببند زیادی در سطوح بالای مدیریتی کشور و اطرافیان و اقوام انها هستیم که دستشان به فساد اقتصادی و رانتی الوده است و دارای ژن برترهستند!

شایسته است درصورتی که اراده ای باشد منابع نظارتی با تشکیل کمیته ای موضوع واگذاری نیشکرهفت تپه وعملکرد یک سال و اندی خصوصی سازی این شرکت را بررسی کرده واز سازمان خصوصی سازی نیز توضیح بخواهند. کارفرمای شرکت اعلام نموده که جهت اشتغال جوانان طرحهای زیادی مانند پتروشیمی، کارخانه رب، ذغال سازی.، ام دی اف وغیره را در دست اجرا دارد ولی عملا هیچگونه طرحی اجرایی وعملیاتی نشده که امید است ارایه طرحهای مذکور جهت گرفتن تسهیلات انها نباشد. از بدو واگذاری هر روز بر بدهیهای شرکت افزوده میشود و فقط بفکر تعدیل نیروهای دایمی بوده و اخیرا نیروهای طرف قرارداد شرکت رابه پیمانکاری اقبالی تبدیل کرده تا بهتربتوانند حقوق انها را پایمال کنند که این ذات نظام سرمایه است و فقط با مقابله ومقاومت کارگران قابل خنثی است چون دولت و وزارت کار طرفدار نظام  سرمایه داری هستند.

قرار بود از کوخ نشین دفاع شود نه از کاخ نشین!!!

کارگرنیشکرهفت تپه

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران