گزارشى از دیدار با کارگران قسمت مدیریت نت مکانیک ذوب آهن

در کارگاه اسکلت فلزی و آهنگری قسمت مدیریت نت مکانیک ذوب آهنکارگران از سختی های شغلشان به خبرنگار پیام سندیکا چنین گفتند:

در این کارگاه انواع قطعات شافت، بوش، خمکاری، انواع آرماتور و کوپینگ انجام می شود. کار سخت و بسیار دقیق است. در این کارگاه تعدادی از کارگران سابقه چندین ساله کار در شرکت مهندسی وات پولاد را داشته که از سال ١٣٨٩ به صورت قرارداد کار معین در ذوب آهن شاغل شدند. متاسفانه تخصیص گروه و سمت برای این دسته از کارگران انجام نپذیرفته است.

تخصیص وام مسکن به کارگران قرارداد کار معین و همچنین ایجاد بستری برای امنیت شغلی افراد از دیگر خواسته های این کارگران بود

کارگری گفت: ما نیز با مدیریت هم رای هستیم در مورد راندمان کار اما راندمان کار فقط به کارگر بستگی ندارد بلکه بخشی به مدیریت منابع با کمترین دور ریز و ضایعات و همچنین استفاده از نظریات کارگران و دستمزد مناسب با کار متناسب بستگی دارد. که راندمان کار ر بالا خواهد برد. به عنوان نمونه یکی از مواردی که می توان عدم مدیریت مناسب را نام برد خرید یک دستگاه برش CNC  برای کارگاه بود. که هنوز بعد از ٤ ماه فروشنده نتوانسته است این دستگاه را راه اندازی و به خط تولید برساند. سوال این است آیا نمی شد با کمتر از ٥٠ درصد مبلغ خریداری شده خود کارگران دستگاهی با کیفیت بهتر در داخل شرکت تولید کنند؟؟