گزارش از نیشکر هفت تپه

امروز تعداد ۵۳ نفر ازکارگران تمامی بخشهای شرکت به دادگاه مراجعه و قبل از ورود آنها به دادگاه از طرف قاضی پرونده اعلام شده که جهت قرار، وکالت بیست میلیونی ضمانت آماده کنند.به همین خاطر تعداد ٥٣ نفر از همکاران جهت ضمانت به شعبه اول دادیاری مراجعه و پس از گذاشتن وثیقه و بازجویی موقتا آزاد شدند. حضورکارگران جهت ضمانت و همراهی با همكارانشان در مقابل دادگستری چشم گیربود. بازجویی کارگران تا پایان وقت اداری دادگاه ادامه داشت.

سوالی که درآنجا توسط کارگران مطرح بود این است که چرا کارفرما که مسبب اصلی این اعتراضات بوده امروز به دادگاه احضار نشده بود. متاسفانه این لیست ۵۳ نفر توسط کارفرما به دادسرا ارائه شده بود و آن چیزی که در احضاریه نوشته شده بنابر گزارش مامورین بوده که واقعیت ندارد. در این لیست افرادی وجود دارند که روز بستن جاده اندیمشک اهواز حضور نداشتند.

امروز مظلومیت کارگران هفت تپه به همه ثابت شد کارگری که در دمای بالای ۵۴ درجه و رطوبت بسیار بالا در مزارع سمپاشی و آبیاری می کند حقوقش را پرداخت نمی کنند، مجبور به اعتراض می شود آنوقت بجای اینکه مسئولین از خواب بیدار بشوند و حقوقش را پرداخت بکنند برای کارگر پرونده سازی میشود.