بدرود گزارشگر مردمی، بدرود!

جامعه ورزش ایران یکی از پیشگامان حوزه گزارشگری را از دست داد. عطااله بهمنش در ٩٤ سالگی به علت سکته مغزی  روز یکشنبه ١١ تیر در بیمارستان بانک ملی درگذشت.

عطاااله بهمنش فعالیت خود را از دیماه ۱۳۳۰ با مجله ورزشی “ نیرو و راستی” آغاز کرد. او در میان گویندگان ورزشی تنها گزارشگری بود که توانایی تبدیل صدایش به تصویر را داشت. بهمنش با چنان تبحری فوتبال گزارش می کرد که احساس میکردی در استادیوم امجدیه نشسته ای، یا در گزارش های کشتی اش آن چنان مجذوب می شدی که انگار خود نظاره گر کشتی هستی. گزارش هایش آن چنان زیبا بود که بسیاری به خاطر شنیدن گزارش او پای رادیو می نشستند. عشق به مردم ، زیبایی گزارشش را صد چندان می کرد.

او بسیار مردمی و دست و دلباز بود. برای مردمش جانش ارزشی نداشت چه رسد به پول.

این انسان والا در سال ١٣٤٨ به دعوت رییس هیات کشتی ذوب آهن سفری به آنجا نمود. در این سفر با خبر شد که تعدادی از کشتی گیران نیازمند لوازمی چون رادیو، فرش، پول …. هستند که در همانجا این نیازها را تامین کرد. این در حالی بود که روسای ورزش استان و کشور از تامین این گونه لوازم خوداری کرده و اصلا در فکر این مسایل وزشکاران نبودند.

در عکس یادگاری این سفر این افراد حضور دارند:

ایستاده از راست : داریوش ذاکری، نفر پنجم اصلان جعفری دودران، نفر هفتم هرمز سعادتمند رییس هیات کشتی ذوب آهن، نفر دوازدهم عطااله بهمنش، نفر سیزدهم علی بابا منوچهری مازندرانی، نفر چهاردهم میزبانی، نفر هیجدهم رجایی.

نشسته از راست : نفر پنجم سبحان روحی، نفر آخر مراد علی شیرانی

 

اصلان جعفری دودران