اخبار کارگری شرکت واحد به نقل از خبرنگاران پیام سندیکا

به نام دادگر

1-در پی بی عدالتی های اخیر درتعمیرگاه خیابان هنگام در مورد پرسنل، از سوی معاونت فنی و فشارهای کاری از سویی دیگر نا بسامانیهای اضافه کاری واستفاده کردن از امکانات ورزشی برای یک عده از افراد خاص، بحث در این مورد بالا گرفت.

در کارگاه موتوری ، سرپرست کارگاه آقای مجتبی باشی کارگر قسمت داود مرادی را مورد ضرب و شتم قرار داد و طی این در گیری آقای مرادی جهت دفاع از خود با جسم سنگینی بر سر سرپرست کارگاه کوبید وکار سرپرست به بیمارستان الغدیر وبخیه کشید. جالب اینکه معاونت فنی ورییس تعمیرگاه که در جلسه روز قبل با سرپرستان قسمت تاکید کرده بودند که ما پشت شما هستیم.هیچ واکنشی نشان ندادند.

2- روزگار خبرچینان  و مدیران شرکت

مدیریت ناکارآمد سامانه یک برای جبران بی لیاقتی خود متاسفانه از افراد نا آگاه سو استفاده کرده و برای مقاصد نا متعارف خود برای خبرچینی از این افراد استفاده می کند.

به جایش وقتی آقای خبر چین سرکار حضور ندارد تعرفه و اضافه کاریش گواهی می شود. در صورتیکه رانندگان شب با نداشتن سرویس می باید تا آخرین دقیقه بر سرکار خود حضور داشته باشند. و اگر چنانچه راننده ای زودتر وارد سامانه جهت تحویل اتوبوس خود شوند ، کسر کار در تعرفه اشان منظور می گردد.

کاش مدیر به جای این کارها به این موضوعات رسیدگی می کرد:

چرا هنوز پاداش عدم تصادف پرداخت نمی شود

مشکلات سامانه چرا بررسی نمی شود

تحویل پکیج افطار به پلیس راهبر پیگیری شد؟

رانندگان اعزامی به کربلا که قول پاداش داده بودید، چرا به وعده اتان عمل نمی کنید

چرا 1 ساعت اضافه کاری که باعث تنش میان رانندگان و مسافرین گردیده و خطر تصادف را افزایش داده کارشناسی نمی شود؟

3- پیرو انتشار اطلاعیه شوراهای فرمایشی سامانه 4 مبنی بر پرداخت ریالی کت و شلوار در سال 95 می بایست نکاتی برای مخاطبین ارائه شود.

اول اینکه آقایان به اصطلاح نماینده برابر  با کدام مجمع عمومی و صورت جلسه نظرات پرسنل آن مجموعه را جهت دریافت وجه نقد بجای کت و شلوار را دریافت نموده اید؟

به درخواست چه تعداد از پرسنل با کارفرما وارد مذاکره شده اید؟

تعداد پرسنل موافق با وجه نقد کت و شلوار چه میزان میباشد؟

در مقطعی که عنوان نمودید وجه نقد از طرف کارفرما پرداخت گردیده آیا پرداختی به اندازه خرید یک دست کت و شلوار بوده؟

بحث نرخ 14% تورم را بیان نموده اید. سئوال اینجاست در کدامین سالها کارفرما برابر با نرخ تورم بهره وری، پاداش عدم تصادف، کارانه،حضور در خط،،،،،،، را پرداخت نموده؟

با این خوش خدمتی شما تکلیف دیگر مناطق چیست؟

لطف نموده عزم خود جزم کرده با برگزاری مجمع عمومی نظرات پرسنل را نسبت به عملکرد چند ساله خود را جویا شده ، هر چند که اربابان تان اجازه همچین کاری را به شماها نخواهند داد

4- طی خبرهای رسیده از تعمیرگاه سامانه یک معضل جکهای هیدرولیکی تو چالهای قسمتهای تعمیرگاه فاقد ایمنی لازم میباشد و می بایست مسئولین تعمیرگاه جهت خریداری پکنیک برای نو شدن جکها هزینه نمایند که تا امروز این اقدام صورت نگرفته و در جهت جوابگوئی احتمال جابجا شدن منطقه فوق را بهانه می آورند.

لازم بذکر است کارگران هر زمان که از جکهای فرسوده فوق جهت انتقال اتوبوس استفاده می نمایند هر لحظه امکان خالی کردن آن بوده و برای کارگران حادثه ای رخ خواهد داد و این بسیار خطرناک می باشد.

5- طی روال سالیان گذشته در تعمیرگاه سامانه یک می بایست برای هر یک از بخش ها، مسئولین یک جفت دستکش نخی و برزنتی و در بخشهائی همچون رادیاتی که با مواد کارگران کار میکنند  یک جفت دستکش ضد آب و اسید فراهم نمایند که متاسفانه باخبر شدیم در مواقعی 4 الی 5 ماه بطول می کشد تا این دستکش ها تحویل کارگران شود. این دیر کرد باعث آسیب رسیدن به دستان کارگران شده و اعتراض کارگران فنی را در بر دارد

6- مسوولین بهره برداری و عملیات خطوط سامانه یک آقایان پیش خود چه فکری میکنند آیا این آقایان از قانون یا منطق چیزی میدانند ؟ یا دلیل دیگری وجود دارد که از رانندگان زحمت کش شبکار که با اتوبوسهای از رده خارج که همه آنها فاقد سرعت سنج سالم و حتی آمپر های هشدار دهنده چهارگانه سالم هستند میخواهند که سرعت زیر 50 کیلومتر را رعایت کنند ؟ دلیل این زورگویی ها چیست ؟ وقتی راننده مراجعه میکند و میخواهد نقص فنی نشانگر های روی داشبورد اتوبوس را برطرف کنند این آقایان با وقاحت تمام میگویند همین است که هست. اگر نمیتوانید این بی منطقی را تحمل کنید شما را از شیفت شب برداشته و در شیفت های دیگر شاغل میکنیم .

مدیریت سامانه یک و مدیریت عامل شرکت مسئول این بی عدالتی ها و سواستفاده ها از کارگران میباشند

7- مدیران با چه هدفی به خارج می روند؟

با توجه به اطلاعیه بالا ما از مدیریت شرکت واحد می پرسیم هدف از اعزام این افراد به خارج از کشور چیست؟ آیا برای بهبود کار و فراگیری دانش فنی لازم نمی بایست اکیپی از تعمیرکاران نیز همراه این هیات می رفت؟ تا بعد بتوانند اتوبوس های شرکت را با کیفیت بهتری تعمیر نمایند؟ تا در راه خراب نشده و جان مسافرین و رانندگان به خطر نیفتد؟

افراد لیست شده بالا بعد از برگشت چه فن آوری را می خواهند به تعمیرکاران آموزش بدهند؟

بخصوص که آقایان عبداله مالکی معاون اجرایی و محمدرضا حقی مدیرکل حراست که هم اکنون هیچ سمتی در شرکت ندارند برای چه با این کاروان اعزام می شوند؟

بودن آقای محمد عسگری ورکی مدیرکل فنی و جواد سعیدی معاون فنی سامانه  تندرو2 قابل پذیرش برای رانندگان می باشد که در این هیات حضور داشته باشند ولی دیگران چه نقشی دارند؟

لطفا مدیریت شرکت واحد اعلام کند منظور از سفر باقی آقایان بخصوص دو نفر ذکر شده که در شرکت سمتی ندارند به چه دلیل اعزام می شوند؟

8- یکی از مشکلات و دغدغهای این روزهای پرسنل شرکت واحد ،موضوع مسکن کارکنان میباشد که تا امروز مدیران شرکت واحد نه تنها قدمی در این خصوص برنداشته بلکه با سنگ اندازیهای متعدد تنش و اعتراضات بین کارگران را افزایش داده که نمونه آخری آن تجمع 400 نفری متقاضیان مسکن به همراه خانواده آنان در روز 12 مردادماه جلوی شورای شهر و شهرداری میباشد.

باتوجه به مصوبه سال 89 و دستورالعمل سال 94 در خصوص مسکن که با پیگیری سندیکا و حمایت کارگران رخ داد، در یک اقدام جدید شاهد ترفند مدیرعامل شرکت واحد با دعوت شوراهای فرمایشی  به جهت ورود به موضوع مسکن  آن میباشیم.

سئوال اینجاست جناب مدیرعامل ، شوراهای انتصاباتی حضرتعالی چه دستاوردهای تا امروز برای کارگران را داشته اند که اصرار بر پیگیری آنان را دارید؟

شوراهای دست نشانده شما آیا از چگونگی و روند پرداخت تسهیلات مسکن تا امروز باخبرند؟

چرا از اعتبار خود برای سرعت در  پروژهای سهیل، شقایق، پرند، سپیدار 1و2و3 استفاده نمی کنید؟

براستی چرا تاکنون در رابطه با فسادهای تعاونی مسکن هیچ اقدامی نکرده و بفکر تشکیل جلسه نبودید؟

تا دیروز صحبت از بی ارتباطی خود با موضوع مسکن می نمودید ،چه شد که حالا بفکر برگزاری جلسه با نمایندگان خود فروخته خود میباشید؟

چرا بفکر برگزاری جلسه با محرومان فاقد مسکن نمیباشید؟

آخرین باری که پاسخگوی مسکن در میان کارگران بودید را بیاد دارید؟

هدف از قالب کردن نمایندگان به اصطلاح کارگر حقوق بگیر حضرتعالی در شورای شهر و شهرداری در چیست؟

ما منتظر پاسخ شما به پرسش های خود هستیم

9- مدیران شرکت پاسخگو باشند

با نگاهی به عملکرد مدیران از سال 89 تا به امروز گوشه ائی از ضعفها و تخلفات مدیران که باعث تنش و نارضائیتی در مجموعه شرکت واحد صورت گرفته را بصورت اختصار برای مخاطبان ارائه مینمائیم.

1- ادامه و اصرار به  روند خودمان سازی و واگذاری خطوط به نورچشمی ها با توجه به شکست طرح فوق

2-عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ،افزایش نرخ تولید و پرداخت مزایای سخت و زیان آور

3-عدم نظارت و برخورد با عوامل تحت امر خود .برای نمونه: فساد در تعاونی مصرف و مسکن، شرکتهای خصوصی ، مدیران دو شغله،،،،،

4-انتصابات مدیران برخلاف داشتن تخصص. به عنوان نمونه: دزدی معاون بهره برداری منطقه 6 سابق، گروگانگیری در اداره مرکزی، افزایش شکایت پرسنل در وزارت کار،،،،،،

5-عدم اجرای صحیح مصوبات شهرداری مانند: بازنشستگی پیش از موعد، تسهیلات رفاهی، بازخریدی انگیزشی

6-کوچک سازی شرکت واحد و،،،،،،،

در آخر خواهشمندیم با برگزاری جلسات میان پرسنل و قشر زحمت کش کارگران و ارائه بیلان کاری خود، پاسخگوی مشکلات این روزهای مجموعه تحت نظارت خود باشید در غیر اینصورت با استعفاء خود تکلیف منتظران را برآورده نمائید.

10- پیرو تذکرات و هشدارها در ماه های  گذشته از کانال فعالین سندیکا، بازهم شاهد حادثه در سامانه یک می باشیم.

در تاریخ 4 شنبه 27 مرداد ساعت 07:15 صبح اتوبوس یانگ من ( از رده خارج) بشماره 77144 در مسیر شرق به غرب خیابان انقلاب، نرسیده به ایستگاه پل چوبی با عابر برخورد کرد. مصدوم حادثه مرد جوان حدود20 ساله بود که برای مداوا به مرکز اورژانس منتقل شد.

حادثه فوق در حالی اتفاق افتاد که  مسئولین سامانه یک همچنان اصرار و اجبار بر طی نمودن 6 نیمراه سرویس( استفاده از ترفند یک ساعت  اضافه کار) با اتوبوسهای از رده خارج در مسیری که دارای موتور سوار نیز می باشد، هستیم. این در حالی است که مدیریت و معاونینش می بایست بفکر تامین و جایگزین اتوبوسها و کم کردن فشار و استرس بروی رانندگان باشند، بدنبال راه اندازی شوراهای فرمایشی دست ساز  آنهم برای بقای خودشان در منطقه ای که احتمال ادغام شدنش هست را از نان شب هم واجب تر میدانند ، هستند.

vahed3

– فیش حقوقی بالا متعلق به صادقی پیروز معاون توسعه منابع انسانی (نیروی بازنشسته و قراردادی) اداره مرکزی شرکت واحد میباشد. فردی که با پرداخت پول و استخدام دلال در وزارت کار موجبات جلوگیری از بازگشت بکار اعضای سندیکا را فراهم نمود.

فردی که میبایست بدهی 4 %سخت و زیان آور شرکت به دو شعبه 4 و 23 تامین اجتماعی را  که چهار ماه به تعویق افتاده از حساب شرکت واحد به تامین اجتماعی پرداخت کند . و به همین دلیلاست که حقوق 400 نفر از همکاران زحمتکش بازنشسته تا کنون برقرار نشده است.

فردی که میبایست بدهی های بیمه تکمیلی،صندوق ذخیره و اقساط بانک شهر که از فیش کارگران کسر گردیده از حساب شرکت تسویه کند.

فردی که فقط قصد تعدیل کارگران را دارد و مشکلات و معیشت کارگران برای ایشان هیچ اهمیتی ندارد، 400 کارگر بازنشسته چهار ماه حقوقشان به دلیل بی مسولیتی ایشان عقب بیفتد اما در عوض 20 مییون پول شرکت را معلوم نیست چه کرده و تازه برای این خوش خدمتی ها 8 میلیون هم دستخوش می گیرد.

آفرین به مدیریت شرکت واحد با این نیروی تحت فرمانش

اما آقای صادقی پیروز خوردن این پولها آخر و عاقبت ندارد.گفته باشیم.

vahed33